maandag 5 december 2011

5 stappen richting meer

Veel dingen gingen de laatste tijd een beetje mis. Telkens teleurstellingen is niet goed voor je state of mind. Daarom heb ik een paar stappen genomen.

Stap 1. Ik ging winkelen. Het klinkt zo oppervlakkig, maar he, ik geloof echt dat als je je mooi voelt van buiten, dat ook naar binnen toe werkt. Dus ik kocht een prachtig doosje van de Sephora met daarin 16 kleurtjes oogschaduw en een primer van Urban Decay. Dat is echt een prachtig make-up merk, hele goede kwaliteit en het maakt dat zelfs goedkope douglas huismerk oogschaduw de hele dag blijft zitten zonder te vervagen. Genoeg reclame. Verder heb ik nog sinterklaas inkopen gedaan en mijn suprise in elkaar geknutseld, details kan ik natuurlijk niet zomaar aan cyberspace prijsgeven maar leuk zijn ze zeker :)

Stap 2 op mijn pad van geluk is sporten. Dat is natuurlijk een long-term project waar ik het al tijden over heb, maar sinds ik lid ben van de sportschool ben ik goed bezig. Ik ga in ieder geval twee keer in de week naar de sportschool. Xco is de hit van het moment :p Het staat voor Extreem Core en je traint dan ook vooral je buik en taille. Het is wel zwaar maar na een paar keer gaat het al beter. Kwestie van volhouden dus.
Als ik geen zin heb in zo'n fanatieke les, ga ik naar pilates of naar de les Buik&Rug die maar een halfuur duurt.

Stap 3 is leuke dingetjes doen, om tussen het leren door toch even te ontspannen. Zo heb ik rijdag weer een reunie met de meiden waarmee ik van de zomer weg was.Maar ook relaxend een filmpje kijken en pizza eten of gewoon even gezellig koffiedrinken in wat tussenuren. Dat zijn dingetjes die 09.00 tot 16.30 dagen statistiek doenlijk maken. (Eigenlijk vind ik het vreselijk, statistiek, regressietechnieken en werken met zo'n computerprogramma, maarja je kunt nou eenmaal geen onderzoek doen zonder dat ook te kunnen en hoewel het dus hele droge en saaie stof is, kan ik het nog goed bijhouden)

Stap 4 is sparen. Ik heb in september een spaarrekening geopend en elke maand zet ik een deel van mijn loon weg. Deze maand kreeg ik ook nog een restant van mijn zomergeld (dat zit een beetje ingewikkeld in elkaar) binnen wat ik ook weer naar mijn spaarrekening heb overgemaakt. Hoewel ik nog niet echt een doel heb, is het niet geheel doelloos; ik spaar namelijk voor vliegtickets en reizen. Dat geeft zo'n fijn gevoel, wetend dat je bouwt aan de basis van prachtige mogelijkheden. Het reizen brengt me naar punt 5.

Stap 5 is namelijk redelijk korte termijn en superleuk! Voor mijn verjaardag had ik een vliegticket gekregen en samen met mijn zus ga ik na mn tentamen in de eerste week van januari op citytrip naar Kaunas :) Lekker lowbudget deze -zo het schijnt- super hippe, moderne en upcoming stad uitchecken!

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten